Sunday, June 23, 2013

Weekend yang JEREBU

 
Assalamualaikum...
 
 
Selamat pagi jerebu semua...  Harini dah makan asap jerebu belum?  OH  rugi-rugi tak makan asap.
 
*deng*
 
 
Hidung ngan tekak aku ni dah rasa pedih-pedih dah ni. Pagi tadi bangun hidung dah sot set sot seeeetttt selsema. Kemain teruk dah aku tengok jerebu nih.
 
Aku sakit takpe. Jangan kena kat anak-anak. Cepatlah hilang jerebu ni.
 
 
 
 
 Korang tengok. Dah rupe kat Cameron Highlands kan?









Dalam  berasap macam ni pun aku tengok ada yang mandi kat pool. Kuat imun korang ye?
 
 
 
 
Dahla tu malas dah nak citer pasal jerebu. Nasiblah budak-budak tak payah gi sekolah. Duk diam-diam kat rumah ye. Jangan merayap pulak.  Babab kang.
 
Jom citer pasal makan. Aku tau korang suka khennnnn. So jom tengok apa aku masak weekend lepas.
 
 
 
Breakfast. Nasi goreng ciliHapi ikan masin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amira takde, gi Fraser Hill ngan Wan. Seronok kakak ko....
 
 
 
 
 
 
 
 
Lunch. Asam pedas ikan kembong. Aku tak terer sangat masak asam pedas. Tapi papa kata bolehlah.... sedap... Eleh tipu dosa.
 
 
 
 
 
Ayam Goreng
 
 
 
 
 
Belacan. PON aku tak terer buat sangat. Tapi ok je rasanya. Papa kata takpe, keep it up. Kena buat selalu baru jadi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Adam. Budak ni makin lama makin noti! Memang eh kalau budak boy lasak? Ya Rabbi lasak sangat tau. Bukan sikit-sikit punya lasak. Antara yang dia dah PANDAI sekarang...
 
- Cakar dinding pakai pen/colour pencil.
- Selongkar peti ais. Amik telur kat peti ais bawak gi ruang tamu campakkan kat lantai. (Nasib tak letak karpet)
-Masuk bilik air main paip.
-Terbalikkan bakul mainan. BUKAN SIKIT-SIKIT toys.
-Tarik kerusi nak panjat capai cawan-cawan kaca perhiasan aku
-Amik teddy bears kakak dari bilik letak kat depan. Kalau satu dua aku tak kisah. Ni abis semua dia angkut!
-Sukahati campak keluar barang kat tingkap. Haritu sudu. Nasib aku cepat berlari tangkap. Bayangkan lah aku yang badak ni berlari.
-Bila aku tengah masak, dia tiup-tiup api dapur tu nak bagi padam. Histeria aku.
 
 
 
Adeh. Itu jelah yang aku ingat. Kalau nak citer pasal budak ni sampai bila pun tak abis. =)
 
 
 
Ok bai.
 
 
XOXO
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






 

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...