Thursday, June 20, 2013

Sayangilah mak ayah kita







That is why i love u ayah! O_______o






Aku ni sejak menjak dah kahwin, seganlah nak mintak duit kat mak ayah. Malu. Eh tapi sebenarnya dari dulu sejak start keje memang jarang sangat mintak duit kat diorang. Tapi kalau diorang nak hulur, 20 jari tangan kaki ler aku tadahkan.

Tapi perasaan mak ayah kita kuatkan? Tau je masa anak-anak dia tak berapa nak cukup duit. =)

Kita pun sebagai anak, tanggungjawab kita nak bagi duit kat mak ayah. Tak banyak sikit pun jadilah.

Memanglah diorang selalu kata,  'tak payah bagi duit, mak ada duit lagi ni...'

Kita bagi je lah jugak. Jangan simpan balik pulak duit tu. Kalau diorang taknak duit, kita belikan barang. Barang dapur ke, baju, kain. Mana yang kita mampulah.

Macam mak ngan ayah aku diornag bekerja. Tapi tetap jugak aku bagi duit kat mak. Tapi kat ayah jarang-jarang bagi. :P

Pesanan aku, janganlah kedekut kat mak ayah kita. Diorang pun tak pernah berkira nak membesarkan kita sampilah kita ni jadi 'manusia'. Jangan derhaka ngan diorang. Jangan tinggikan suara sampai diorang terasa hati. Mana yang duk jauh tak dapat nak balik selalu, apa salahnya call. Seminggu 2 kali jadilah, biar sejuk sikit hati mak ayah.

Hargai diorang sementara masih ada. Jangan sok nanti menyesal tak sudah.


Renung-renungkan dan selamat beramal.

Ustadah Rina.


O_________0

1 comment:

  1. sempoi giler ayah u!

    me pun bru dapat 'angpow' dari mummy ehehehehee

    setuju dgn statement ustazah rina :)

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...