Monday, June 24, 2013

Luahan jiwa



Pendam rasa.

Korang pernah rasa tak? Tak kisahlah dengan sapa pun. Family ke, anak-anak ke, kawan-kawan ofis ke.

Yup, aku pernah rasa.

Selalu.

Aku ni bukanlah mintak untuk disanjungi. Cukupla sekadar respect each other. Jangan suka sangat nak menyakitkan hati orang lain. Dan jangan fikir kita ni pandai sangat dan orang lain tu bongok.

Hidup ni berputar.

Nak ditelan mati mak nak diluah mati bapak. Ntahlah. Susah.

Seboleh-bolehnya aku nak jaga relation yang ada.

Ke memang perangai dia macamtu kot? Suka memalukan orang. Suka buat orang lain bodoh. Dan ko pandai sangat. Jangan bagi aku laser mulut. Seboleh-bolehnya aku nak kawal percakapan biar kawan-kawan tak terasa. Best ke nak sakitkan hati kawan-kawan? Ingat bagus sangat ke?

Ye, mungkin dari dulu memang kau dah macamtu kot. Tapi ingat..  Jangan ingat aku macam ni, hu ha sana hu ha sini, gelak-gelak, maknanya aku ni boleh diperbodohkan. Selagi aku boleh sabar aku sabar. Sebagai orang yang berumur sikit dari ko, aku mengalahlah demi satu persahabatan.

Memang perangai ko mcmtu eh?

Omg.

















No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...