Monday, October 15, 2012

Weekend

Weekend masak hari sabtu je. Hari ahad masak jugak, tapi masak megi. Papa masakkan. Sedap woo megi kari.
 
Sabtu aku masak lauk simple je. Beli ayam panggang kat tesco. Saja nak cuba.
 
 
 
Rasa? Oklah. Tekak boleh telan.
 
 
 
 
 
 Sayur Carrot + Sawi. Aku sorang je telan sawi. Yang lain tak heran.



 Gulai cili api telur + sawi. Sawi lagi.


Lepas makan, tidokan adam ngan aku sekali tido. (mana tak gemokkan?) Tapi kejap je. Tak sampai satu jam pun. Bangun je aku tengok amira layan tv ngan papa kat depan. Aku tengok amira cam bosan je melayan citer apa ntah. Aku ajak dia gi dapur buat biskut.
 
 
 
 
First time buat biskut coklat ni.
Seronok dapat main masak-masak.
 
 

 Ok masa untuk membakar








 Lebih kurang 15 minit dah boleh keluarkan




 Lebihan doh amira buat kuih keria. "Mama, wan selalu buat kuih macamni tau. Ada lubang kat tengah". Ha yela.




 Makan biskut coklat bersama kopi panas


Rasa biskut tu boleh la. First time buatkan. Rasa manis. Lepas ni kita boleh upgradekan cookies kita ye cayang...
 
Papa kata sedap. Aku tengok setengah jam dia nak abiskan sekeping biskut tu. Tak sedap lerr tu..

 
 
Adam sekarang ni nak suap sendiri. Sakit jantung mak ko dibuatnya tengok nasik berterabur.
 
 
 
 
 Amira + Adam



 Kemain seronok korang eh




Ha sudah-sudah. Kakak gi amik towellllllll.... Adaammmmm sudahhhh... cepattttt keluarrrrr....




Ok. Sesak napas mak ko.


^_0

1 comment:

  1. ahahaahhh sama situasi dgn wina kalau kat rumah dgn anak²..mmg buat mama sesak nafas!

    tapi tersenyum tgk gelagat adik beradik nie..

    eh, saya suke sawi! :-)

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...