Monday, September 5, 2011

Mari berkebab

Hai adik2, makcik2, cik kak2 harini kita blajar cara membuat  kerak kyros kebab okeh. Ok sila tepuk tangan..

Orang sibuk masak rendang aku sibuk buat kebab. Laki aku lah request taknak mkn berat2 dah sebab dia dah rasa badan dia dah mcm tong.

Mari kita mulakan ok cik senah.


Ni roti naan. Tu je roti ada kat kedai. So panaskan. Tanpa minyak.

Selepas dipanaskan

Mayonis, black pepper, sos cili, bawang n tomato didadu


Ayam kisar pak ramli


Tumis bawang


Masukkan ayam kisar



 Tunggu kering. Eh cam rendang lak



 Letak isi kat roti nan


Gulungkan


Ha camnila rupenya. Yang ni aku buat tuk adik ipar.



Selamat mencuba ye! sudah2 la tu makan rendang. Jom kita makan makanan sihat sepanjang zaman. *ek leh*

Tata. xoxo

4 comments:

  1. ha mudah jg resepi ni...tq share

    ReplyDelete
  2. ala mia tup mata je leh buat..huhu

    ReplyDelete
  3. waahhh sedapnye.. bleh cuba nih.. tapi roti nan yg orang pakistan buat tu kan tebal? ke ada jual kat tesco?

    ReplyDelete
  4. syahiroo- Akak beli kat kedai runcit je roti nan tu. Cap apa ntah tak ingat. Takla tebal sgt. Kalau adik g tesco baik beli roti prata ke atau roti khas tuk kebab tu..

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...