Tuesday, September 6, 2011

Gas abis??

Aku kan sekarang serius tgh dietkan *wek*. So, every morning sbelum gi keje tu aku akan sedia goreng telor/rebus telor/goreng ayam tuk campur dalam salad aku. Salad, tomato, timun aku dah siap2 potong malam sebelum tido pehtu simpan dalam petiais.

Tapi pagi tadi laki aku kejutkan aku ckp gas abis. Alamak bala ni. Camne nak completekan salad aku nih.. Adoi aii.. Pehtu laki aku cakap dia masak air pakai rice cooker. Ohh idea terbaekkk ni.

Makanya proses nak goreng ayam pun menjadila.. ^^





Letak minyak sikit, black pepper sos pastu campak ayam. Ayam tanpa lemak okeh. Kata nak dietkan.



 Kacau2kan ayam. First time ni masak pakai rice cooker. Fuh.




 Salad aku yang berwarna warni. Barula slera nak kunyah.


Tadaaaa.. campur ayam tadi ngan mayonis. Oh sedap.



Sekarang ni kalau bfast aku mesti akan makan salad. Tak kisahla kalau ada orang keliling cakap aku kambing ke apa ke pasal mkn daun. Yang penting aku tau apa yang aku buat apa dan yang aku makan. Untuk diri aku sendiri jugak. Orang lain ada aku kisah?

Pastu sejak mkn salad ni aku susah sikit nak 'berry', so laki aku advise buat teh pekat2 minum. Memang terbaek. Terkucil2 aku lari gi jamban.

Ok, mak nak buat keje.

Tata.

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...