Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan ke-lima kita

Alhamdulillah harini genap 5 hari kita pose. Seronokkan?

Semalam aku beli pecal jual kat cafe opis. Nampak menyelerakan. Ntah napa dari pagi semalam aku ngidam nak mkn pecal. Nom nom nom, bukan aku ngandung ok, tapi tekak ni ngada2 nak.  So tak sangka pulak kat kafe ada jual pecal ni. Act diorang buat untuk buffet, tapi nasib boleh tapau bawak balik. Gambar pecal aku lupa nak snap sebab exited sgt. Sekali bila time berbuka, aku rasa kuah pecal. Mak aii podeh ya amat. Pastu rasa cam banyak serai ke, lengkuas ke tapi rasa kacang takde langsung. Takmo dah aku beli pecal kat cafe tu. Huh. Tapi petang kang aku nak survey lauk pulak kat situ. Tak payah ler penat2 nak masak. ^_^


Ni gambar santapan berbuka hari ke 3 Ramadhan (boleh pulak reverse2 nak letak gambar :P)


Ayam terpercik ni aku mintak hubby aku beli 2, sebab aku tak nak makan nasik (kata dietkan?) Hakikatnya yang aku mkn 1 pun tak abis. Nasib laki mak tak memekak.


 Meehun untuk amira.. Oklah boleh lah tekak nak telan.



 Nasik Lemak mertua kirimkan. Sambal tumis memang terbaekk.. Tapi tak snap gambar. Eh rasanya aku dah snap tapi takde dalam hp camno?





Kuih bakar. Bolehlah. Sedap.



Syukurlah puasa kali ni tak banyak sangat membazirnya kalau nak dibandingkan tahun2 lepas. Yelah, mungkin sebab aku pun tengah diet agaknya. Hubby aku pun tak cerewet nak berbuka. Apa ada depan mata boleh telan. 


Sekarang tengah mengelamun fikir nak berbuka apa harini pulak.

Papai.

2 comments:

  1. nasi kukus untuk berbuka puasa harini pun sedap jugak kak,hehhee..untuk ameera makan nasi ayam...tidak la pedas tuk budak2..hehe..

    *sy follower baru akak :)

    ReplyDelete
  2. Sedapkan nasi kukus ayam berempah! Fuhh idea bagus tu. Tq cayang..

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...