Sunday, January 12, 2014

cakap dah!


Aku kalau dah start minat dengan sesuat tu, aku akan buat kerap. Buat apa? apa lagi membakar la. Kali ni try buat kek marble. Aku belajar tengok youtube je. Main belasah.  Alhamdulillah jadi.
 
Sebenarnya tak terpikir pun nak buat kek kaler2 ni. Tapi petang lepas balik keje singgah kedai nak beli sardin nak buat lauk dinner. Ye sadin je. Tekak rasa nak makan sadin haritu. Ok sambung cerita. So tengah mata merayau cari sadin ternampak pulak colouring kek tu. Aik, cam menarik je. Apa kata kita try buat kek kaler.... So dengan konfiden ambik kaler ijau ngan merah.
 
Balik rumah campak beg, bukak baju terus loncat gi dapur. Tak sabar ni nak buat kek kaler! *gilerrakus*




 Cak. Nasib jadi. Tersenyum mekar tengok kek jadi. Satu kepuasan.
 
 
 
 
 


 Jom potong. Ha nampak kaler itu.  O_____0








Potong cantik-cantik sikit nak bagi papa makan *view tepi*
 
 
 



*view belakang*



Adalah satu kepuasan bila kek kita jadi. Mesti korang pun rasa sama yang aku rasa. Actually aku tak makan sangat pun, baking pastu bagi kawan-kawan rasa. Anak-anak pun suka. Alhamdulillah.

Haritu bagi la kek kat jiran sebelah. Jiran aku tu cina. Baik.


Aku : Auntie... oo auntie....

Auntie : Ya.. ya.. coming

Aku : Auntie, ni kek i buat sendiri... rasalah... #mukabanggamintaklempang#

Auntie : Ooo tq...tq... Ini kek apa? butter kek ka? Berapa gram butter u letak? brapa degrees u bakar?

Aku : Ermm emm.. i sukat pakai cawan je....

Auntie : i see... next time butter kena kurangkan.. kalau tak nanti berminyak sangat, degrees tu u on atas bawah.... bla bla bla bla bla bla

Aku  : Ooooooooo ok nanti i buat. Auntie ni pandai ye buat kek?

Auntie : Tak pandai sangat.. Sikit-sikit je. Dulu i meniaga buat kek/kuih tart/biskut kasi jual..

Aku : Oooooooooooooooooooooooooo......... (Aku bagi tauke kek rasa kek bodo aku. Tidaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. Rasa nak mintak balik kek tu. Waaaa)



Ok sekian.


Bai.








No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...