Tuesday, April 16, 2013

Spageti goreng


Semalam aku terpaksa cuti sebab amira batuk-batuk. Kesian pulak nak suruh dia pegi sekolah. Aku pun terjebak tak pergi keje. 
 
Tak pergi mana pun. Keluar gi breakfast kat mamak then balik. Ingat petang nak kuar gi jenjalan kat OU ke, tapi akibat cuaca panas sangat terus cancel. Elok-elok budak tu batuk terus kena demam pulak. So duk rumah dendiam. Bila tengahari perut dah lapar. Nak masak nasi cam boring je. Godek almari nampak spageti ada lagi. Ok jom masak spageti.
 
 
 
 
 


 Rebus spageti




 Maaf gambar teleng. Bahan yang ada di dalam gambar, ciliboh, cendawan, cili. Yang tiada di dalam gambar, bawang merah, bawang putih, udang kering, sos tiram, sos tomato.

Udang kering, bawang merah/putih diblend ye puan-puan.






 Tetiba terus dah siap. Magik sungguh. 








 Tepon papa mintak belikan putu. Boleh pulak aku lupa apa ke nama kuih ni. Papa tanya nak kuih apa? Errrr....rrrr ala kuih ijau tu. Kuih apa ijau?? Errr alaaaaa yang ada gula merah ngan kelapa tu. Apa ke nama dia... pulut? eh apa eh lupa. Ok bai. Terus letak tepon. Tak romantik sungguh.






Nak makan spageti ke nak makan tepon bang?
 
 
 
Sejak dua menjak ni, rajin bebeno aku masak. Kalau tak tu seminggu sekali dua je kot dapur berasap. Bertuah dapat bini cam aku. Khen??
 
 
Harini amira dah gi sekolah. Nampak elok sikit. Tido semalam pun takla kung kang batuk. Lena je dia tido. Cuma pagi tadi aku dah siap baru dia bangun. Tak larat sangat tu makan ubat batuk semalam. Mesti mengantuk.
 
 
Ok nak sambung wat keje.
 
 
xoxo
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...