Sunday, April 28, 2013

Kedai Makan Upin & Ipin


Hari sabtu adalah hari aku tak sihat. Sakit tekak, sakit kepala semua pakej ado. Takde mood nak masak. Kita makan luar sajok. Dah lama nak try makan kat kedai Upin Ipin. Selalu  lalu je, tengok kedai kita jeling je. So hari sabtu, ajak papa gi sana. Mesti budak-budak suka ni.




 Menu please



Bila sampai kat sana cari parking. Nasib ada jugak parking. Tapi kereta memang banyak. Turun je kereta, ada orang panggil aku. Ingat sapa, rupanya ex KPL dulu. So sweet dia masih cam aku walaupun aku dah tak berapa nak kurus... :P




Kitorang duduk dekat dengan TV. Ha macamtula rupa adam tengok citer upin ipin. Kat kedai pun sama.




 Kakak pun layan
 
 
 
 
 Gambar kat dinding. Banyak lagi gambar, tapi malu la nak amik gambar.



Aku oder laksa, nasi ayam, kuetiow goreng. Air ais lemon tea, milo panas dengan botol upin ipin anggur. Yeke anggur? Ntahla dah lupa. Tapi kaler purple.





 Hot milo.
 
 
 


 Kue tiow ni sedap. Serius. Pinggan bosa nak mampos. Boleh buat topi.
 
 
 
Assam Laksa. Aku rasa baik dia tukar nama jadi Laksa Gula. Takpun Laksa Sira.
Manis kottttttttt. Aku suap 2-3 sudu je. Ratah ikan. Ikan dia bagi besar-besar. Tapi pehal manis eh? Tak paham aku.
 
 
 
 
 
Ha. Memang pun. Papa kena abiskan semua. Kue tiow tu aku abiskan. Sebab sedap.
 
 
Gambar nasi ayam papa aku lupa nak snap. Tapi aku rasa sikit nasi dia mentah sikit. Sebab bila kita makan, rasa keras. Tapi habis gak papa sapu.
 
 
 
Bagi pendapat aku, oklah restoren ni. Suka-suka bawak anak. Makanan dia pun ok je la.  Walaupun banyak kena diperbaiki. Harga semua tiga puluh lebih. Bolehla...
 
 
Ok, talk later
 
 
XOXO
 
 
 
 
 
 
 
 

3 comments:

  1. ahahahahh kelakar caption!

    teringin gak nak bawak anak² bukan sebab makanan dia tapi nak tengok anak² excited hehehh

    ReplyDelete
  2. kak, manis? omaigadddd!! tak kuasa, asam laksa manis..mana letak gula wey! hehehe

    ReplyDelete
  3. Wina- Takdela kebabom mana kedai tu, tapi budak2 suka rasanya.. Patut sediakan patung Upin ipin, so diorang boleh amik gambar...

    Jojet- Manis dik.. sumpah tak tipu...:P

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...