Wednesday, December 12, 2012

Amira tak sihat

Assalamualaikum 

Fuuhh Fohhhh jap tiup sawang jap. Berselerak dah sawang kat blog ni. Amboi bermaharajalela ko ye.
 
Maaflah, lamo dah tak update diari ni. Mak bz sangatlah. Korang sihat ke semua? dah sarapan? dah lunch?
 
Kalau hujung-hujung tahun ni orang lain tak bz dah kerja opis tapi aku akan bz yelah sebab aku kan buat pentadbiran. Nak rekod, update cuti semua. Dah ler aku pakai sistem HRMIS asyik sangkut je, hari-hari buat aku hangin.
 
Dah la malas nak citer pasal kerja. Ni nak citer pasal Amira. Selasa lepas dia demam, pastu tetiba tumbuh bintik-bintik merah satu badan. Ingatkan chicken pox tapi takde pulak bijik tu ada air. Dia just bintik-bintik gatal-gatal camtu. Dua malam ni aku la tukang garu badan dia. Kejap-kejap Mamaaaa gatalllll garu la... Ha atas sikit, kanan sikit, tepi sikit... Adoi lenguh tangan mak ko ni.
 
Hari Rabu tu bawak pegi check kat hospital. Doctor kata ada virus dalam darah. Aku dah cuak dah. Then doctor explain benda tu normal kena kat kanak-kanak. Bintik-bintik merah tu nanti akan hilang, so takde benda yang serius. Ha ye la tu.
 
Selama dua minggu cuti sekolah ni amira duk umah Nekma dia kat gombak.  Nak main-main ngan Anje katanya. Takpelah aku tak risau sangat sebab papa akan kerap balik umah sebab nak makan kan.. Makan? ha makan. So dia boleh pantau mira kat sana. Sekali tu pagi rabu papa call kata kena bawak mira gi hospital takut kena denggi.. Tapi nasib doctor kata bukan denggi.


 Alahai layu je mata ko nak...



 
 
 

 Kecian dia
 
 
 
 
 
Check blood preasure bagai pastu timbang berat sebelum jumpa doctor
 
 
 
 
 
 
Alhamdulillah lepas makan ubat, sapu ubat gatal doctor bagi tu, badan mira dah kurang bintik2 merah tu. Demam pun dah kurang. Syukur..
 
 

3 comments:

  1. siannye Amira.. nmpk muka tak bermaya..
    Alhamdulillah da mkin sembuh..

    ReplyDelete
  2. kalo anak2 demam, of course si mak risau sgt. anak2 akak pun camtu, sejak cuaca tak menentu ni tiap bulan mesti demam, lambat baik lak tu.

    ReplyDelete
  3. Nani- Memang kesian....

    Mamasyaza-kan kak? kena la sediakan ubat siap2...

    ReplyDelete

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...