Sunday, May 13, 2012

Salam

Aktiviti weekend kami yang lepas ialah balik Seremban. Seronoklah mira nak jumpa nekma ngan atok. Sejak sambung blajar ni agak jarang2 dapat balik jumpa mama dan ayah. Tapi, walaumacamanapun kita sebagai anak wajib luangkan masa untuk mak dan ayah kita. Tambahan yang dah berkeluarga tu. Yelah kita dah duduk asing dengan diorang, sedikit sebanyak mesti terpikirkan kita. Dah namapun mak dan ayahkan? :)

Bila kita call cakap nak balik, macam2la our favourite dish yang mak kita masak. Sambal tumis petai, gulai ayam, kangkung belacan dan macam2 lah. Seronok je rasa. Duk rumah sendiri weekend jela masaknye. Itu pun tengok mood. :)

Pas lunch kat seremban, ajak mama tgk nenek kat kampung. Alhamdulilah nenek sihat. Terima kasih pada sepupu aku, Along yang banyak menjaga makan minum dan kesihatan nenek. Walaupun along dah mempunyai family sendiri, dia tetap nak tinggal kampung dengan nenek. Nasib husband dia tak kisah. Syukur.

Okey, weekend aku masak sambal ayam dengan ayam kicap. Ayammmmm je la kan. Abis hubby suka makan ayam dari ikan nak buat camno?



 Ayam masak merah









Ayam kicap lauk untuk mira dan adam






Ha mee kari ni beli kat kantin opis. Tapau buat makan kat rumah. Oklah not bad. Sedap jugak.



Harini rasa tak sedap perutlah. Masuk angin kot? asyiklah bunyi brrrrrrrrrr grrrr. Camne eh nak explain? Aduh. Sapulah minyak yuyi. Huh.





xoxo

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...