Sunday, June 5, 2011

air takdo

Jumaat dan sabtu lepas adalah disaster. Air paip takde. Sib baik pagi jumaat tu nak mandi gi keje ada air dalam baldi besar. Tolong sikit, ingat aku tak mandi ke gi keje. Huk.

Pastu lunch hari jumaatkan lama sikit (sikit jela) laju2 balik umah nak cek air dengan cerianya. Bukak je paip, jangankan kata air,  angin pun takde. Taik idung tul. Hampeh. Bulsit.

Msg ler laki aku bgtau.

Aku : Pa, air takde lagilah..

Laki aku : La.. dah tu camne?

Aku : Kang kita tapung air lah kat blok sebelah.

Laki aku: Ahh malaslah. Malam ni kita tido gombak.

Aku :  eii sukalah tu tido umah mak dia (dalam hati aku ler)


So, sukalah laki akukan tido umah mak dia. Ok takpe. Berhijrahler aku anak beranak ke gombak. Bila dah ada kat sana pepaham jelahkan. Makan kat sana memang memanjang sodap. Kelaut lagi lah ye cik diet.

Sabtu dapat perkhabaran ada air. Memanglah ada air. Nunnnnnn malam baru ada. Takpe, petang tu balik umah. Air takdo. Gilir2lah aku ngan laki aku gi tadah air mcm indon tak cukup air kat blok sebelah. Negro pun tadah air sekali. Oii negro man, ko mandi ke?

Pas maghrib rasanya baru ada air. Puh lega. Barulah rajin nak kemas umah. Umah takler besar mana tapi masyaAllah macam kapal terbalik. Anak 2 orang tapi cam 22 orang.

So, besoknya kenalah masak. Mmg aku suka masak pun, sebab laki aku suka mentekedaghah   makan, jadi seronoklah aku nak masak. Masak simple je.Apa yang ada dalam peti es. Ayam ado, serai ado, sayur ado.. Buat ler masak lemak cili api ayam ngan sayur campur. Gambar ada snap tapi tak bawak opis. Sok lah ye aku edit gambo. So, stay tuneee...

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...