Tuesday, June 28, 2011

luahan jiwa

Pagi yang hujan.

Mendung.

Sejuk.

Terkadang, benda2 yang kita tak jangkakan berlaku, pasti akan berlaku.

Jap tadi perut aku rasa semacam. Mcm nak kena serang gastrik balik. Ni gara2 semalam aku makan cencalok yang mertua aku buat. Ada potong cili api kecik. Makan dengan kari asam. Dah ada atas meja. Takkan aku nak buat tak tau je kat cencalok tu kan?

Makanya pagi ni, padan muka aku. Sebab perut rasa tak sedap. Laju2 aku mkn ubat gastrik yang mmg dah stanby dalam beg. Dah rasa kurang sikit. Thank u Allah.

Bila kat tempat keje, tiba2 rasa rindu kat anak2 adalah perkara normal, tapi kalau rindu kat suami adakah normal? Kadang2 terpikir, selama ni adakah kita melayan suami kita dengan baik? adakah suami kita masih sayang pada kita? Tapi aku rasa suami aku masih sayang kat aku sebab tiap2 malam sebelum tido dia akan kiss dahi aku. Romantis?

Aku selalu jugak terfikir, sampai bila hayat akan dikandung badan. Satu hari kita pasti akan pergi tinggalkan suami, anak2 dan keluarga. Masa tu tak dapat aku nak bayangkan. Macamana nanti anak2 aku. Suami aku. Takpe aku relakan dia kawin lain janji dapat jaga anak2 aku.

Hmm apa aku merepek ni. Benda2 ni adalah di luar kotak fikiran aku. Apapun masa akan tetap berlalu... Kita tak akan dapat untuk mengawalnya. Hanya berdoa pada Pencipta agar kita dipelihara di dunia dan akhirat.

Amin.

No comments:

Post a Comment

^cinta saya^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...